مدیرکل انتقال خون فارس با اشاره به ناپایداری ذخایر خون و فرآورده های آن در استان، گفت: بیشترین نیاز در گروه‌های +A و +O است
کد خبر: ۹۹۲۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸ 08 September 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مسعود ترابی مدیر کل انتقال خون استان فارس گفت: با توجه به موج پنجم کرونا و گسترده شدن این ویروس سبب شده‌است، بسیاری از شهروندان برای رعایت دستورالعمل‌ها و محدودیت‌هایی که توسط ستاد ملی مقابله با این بیماری ابلاغ می شود، تنها برای انجام کارهای ضروری از خانه خارج شوند که این وضعیت کاهش شمار مراجعه کنندگان و کاهش اهدای خون در این استان را در پی داشته است.

او با بیان اینکه جان بیماران نیازمند به گروه های خونی فوق بدلیل کمبود شدید در خطر است، افزود: بیشترین نیاز در گروه‌های +A و +O است که از دارندگان این گروه‌ها تقاضا می‌شود، برای اهدا به پایگاه‌های خونگیری مراجعه کنند.

او افزود: پایگاه مرکزی شیراز در قصردشت و همچنین پایگاه دکتر حق شناس در فلکه نمازی همه روزه از ساعت ٨ صبح تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه شب یکسره آماده خون گیری از عزاداران حسینی است.

او بیان کرد: با توجه به اینکه هر شخص اهدا کننده پس از اهدای خون تا ۳ ماه نمی‌تواند خون اهدا کند ، لذا با توجه با حجم زیاد زائران حسینی جهت اهدای خون و تاریخ انقضای یک ماهه خون های اهدایی ، تقاضا می‌شود اهدا کنندگان مستمر ، پس از عاشورا و در پویش نذر خون تاسوعا تا اربعین حسینی به سازمان مراجعه داشته باشند.

رئیس سازمان انتقال خون استان فارس با بیان این که این اداره کل از همان ابتد‌ای شیوع کرونا تاکنون جزو ارگان‌های تراز اول در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بوده است، تصریح کرد: محیط این اداره کل هیچ خطری از نظر ابتلا به کرونا برای افراد ندارد، از طرفی بیماران بهبود یافته از کرونا، با گذشت ۲۸ روز از تاریخ بهبودی، امکان اهد‌ای خون را خواهند داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار